Állófűtés javítás

Műhelyünkben levegős és vizes készülékeket egyaránt javítunk. Egyedileg épített próbapadunkon minden olyan fűtőkészülék vizsgálatát el tudjuk végezni, aminek indításához/járatásához nem szükséges járműspecifikus környezet.

Így az általunk javításra kiszerelt, illetve „kézben” érkezett készülékek javítás előtti és utáni próbáját (rákattintva kép vagy video) is végre tudjuk hajtani.

Mivel sok esetben a fűtőrendszer hibájának készüléken kívüli oka van, legcélszerűbb a komplett járművel érkezni a javításra. Például levegős kályha esetén az összenyomódott meleg levegő cső vagy vizes kályha esetén a meghibásodott vízszivattyú túlmelegedés hibát okoz és mindkét eset fűtőkészüléken kívüli hiba ok.

Hibakeresés/javítás során az ügyfél által elmondott hibajelenség és az általunk megfigyeltek mellett fontos a készülékben eltárolt hibakódok kiolvasása is. Univerzális fűtőkészülék esetén ez a fűtőkészülék-gyártó diagnosztikai eszközével történhet. Ugyanez gyári beépítésű kályha esetén a jármű gyári diagnosztikai rendszerén keresztül (OBD), vagy ha lehetőség van rá, szintén a fűtőkészülék-gyártó diagnosztikájával történhet.

A vizes készülékek hiba megállapítása/kiszerelése/szétszerelése az esetek többségében jelentősen bonyolultabb feladat mint a levegős készülékeké. Ennek több oka van:

  • A vizes fűtőkészülékek diagnosztizálásának bizonytalansága: nem egyszer előfordul, hogy egy adott hiba elhárítása után derül ki, hogy további hiba/hibák vannak a fűtőkészülékben/fűtőrendszerben.
  • A vizes fűtőkészülékek a nevükből adódóan a jármű vízkörébe is be vannak kötve, ki/beszereléskor az ebből való eltávolítás/csatlakoztatás is többletmunkát jelent.
  • A vizes fűtőkészülékek általában a motortérben vagy kerékjárati dob közelében oly módon vannak felszerelve, hogy leszerelésükhöz sok egyéb alkatrészt is el kell távolítani (pl.: lökhárító, kerékjárati dob, stb.). Emiatt leszerelésük bonyolultabb mint a levegős készülékeké amelyek leginkább az utastérben, ritkábban az utastéren kívül könnyebben elérhető zárt dobozban vannak.
  • A korrozív környezet miatt a vizes fűtőkészülékek szétszerelésekor a rögzítő/összetartó csavarok sok esetben csak nagy nehézségek árán bonthatóak, rosszabb esetben csak roncsolással távolíthatóak el.

Fontos megemlíteni, hogy a régebbi gyártású dízel üzemanyagú fűtőkészülékek rosszul tolerálják a bio üzemanyagot. A biodízel üzemanyag használata során az égéstérben/elpárologtatón keletkező makacs lerakódás lerövidíti a hagyományos diesel üzemanyaggal történő használathoz képesti élettartamot. A ráégett lerakódások az egyébként bontható részegységeket „szétszerelhetetlenné” teszik, ezzel akár jelentős többletköltséget is okozhatnak javításkor.

Ajánlatot kérek

12 + 3 =

Tel./Fax: +36 24 447 457

Mobil: +36 30 9447 457

H-2310 Szigetszentmiklós, Szerelő u. 7.,