SMART 2 / G2V2 – TACHOGRÁF CSERÉRE FELKÉSZÜLVE
Kedves Partnereink, Fuvarozó Vállalkozások! Amennyiben tachográf köteles járműveikkel az EU területén végeznek áru vagy személyszállítási tevékenységet, 2024. december 31--ig a hagyományos digitális és analóg készülékeket ki kell cserélniük a legújabb SMART 2 / G2V2...
Éves tachográf oktatás gépjárművezetők részére!
KEDVES PARTNERÜNK, FUVAROZÓ, SZÁLLÍTMÁNYOZÓ VÁLLALKOZÁS! ÉVES TACHOGRÁF OKTATÁS GÉPJÁRMŰVEZETŐK RÉSZÉRE! Gondoskodjon róla, hogy gépjárművezetői a hatályos jogszabályok ismeretében végezzék munkájukat! MÁRCIUS 02-án 09-13 óráig Az oktatást a HADARITS KFT...
SMART 2 / G2V2 / TACHOGRÁF CSERE TÁJÉKOZTATÓ
Kedves Fuvarozó és Szállítmányozó Vállalkozások! Ezúton szeretnénk tájékoztatni Önöket a SMART 2 tachográfok közelgő bevezetéséről és a mobilitási csomagban előírt tachográf csere periódusokról. Az új tachográf rendszer bevezetése jelentős változásokat hoz a...
Minden határátlépéskor rögzíteni kell a belépő ország kódját
DIGITÁLIS TACHOGRÁFOT HASZNÁLÓK FIGYELMÉBE! 2022. február 2-tól az új EU rendeletnek megfelelően MINDEN HATÁRÁTLÉPÉSKOR RÖGZÍTENI KELL A BELÉPŐ ORSZÁG KÓDJÁT a tachográf készülékben! A manuális országkód bevitelt közvetlenül a határnál, vagy az azt követő elő...
A jelenleg típusengedéllyel rendelkező négy gyártó és készülékeik:
Tachográf kezelési útmutatók
Letölthető kezelési útmutatók
Tachográf hibakódok
Tekintve, hogy a hiba megállapításánál nagy segítség a tachográf által megjelentetett hibakódok jelentése, itt egy helyen találhatják meg az egyes típusok hibakódjainak leírását.
Analóg
Digitális
INTELLIC – EFAS
VDO – CONTINENTAL
A 1381-es készülékek verziószámát a következőből lehet megállapítani: az 1.3-2.2 verzió között a nyomtatófiók alján lévő típuscímke jobb alsó sarkában található (pl. a REL1.3 az 1.3 verziót jelenti). a 3.0
STONERIDGE
ACTIA
Alapvető követelmények a digitális tachográfok használatához
Alapvető követelmények a digitális tachográfok kezelésével kapcsolatban (az analóg tachográfnál meglévőeken túl):
- adatletöltés a készülékről legalább 3 havonta,
- adatletöltés a sofőrkártyáról legalább 28 naponta,
- a letöltött adatok archiválása (egy évig történő megőrzése),
- legyen bejelentkeztetve a vállalat a tachográfba,
- a járműben legyen legalább egy tartalék nyomtatószalag.
Kérdése van?
Hívjon, vagy írja meg e-mailben!
Tel./Fax: (+36) 24/447-457
Mobil: (+36) 30/9447-457
NYITVATARTÁS:
Hétfő - Csütörtök: 07:30 - 16:30
Péntek: 07:30 - 15:00
Szombat - Vasárnap: ZÁRVA
Tachográf és sofőrkártya letöltés
A jogszabályban előírt tachográf memória és sofőrkártya letöltés nálunk is elvégezhető. Adott időszakra tachográf vagy sofőr tevékenység kiértékelést is tudunk készíteni.
FOGALMAK
Az utóbbi évek változásai, valamint a jobb érthetőség miatt a fontosnak tartom az alábbi fogalmak rövid meghatározását:
analóg tachográf:
1/B-s
(másképpen nevezve hagyományos) digitális tachográf: chipkártyára rögzít, a 2006. 05. 01-től 2019-06.14-ig forgalomba helyezett járművekbe ilyent kellett beépíteni
1/C-s
(másképpen nevezve SMART vagy műholdas vagy intelligens) digitális tachográf: az 1/B-s tachográfok továbbfejlesztett változata, 2019. 06. 15-től forgalomba helyezett járművekbe ilyent kell beépíteni; műhold alapú pozíció meghatározással és vezeték nélküli hibalekérdezési lehetőséggel rendelkezik
kalibrálás:
(régebben illesztés): 2 évenkénti időszakos vizsgálat, aminek mai jegyzőkönyve a különböző régebbi jegyzőkönyvek vizsgálatait és adattartalmát (illesztés+hitelesítés+vizsgálati jelentés) egy jegyzőkönyvben egyesíti
hitelesítés:
a tachográf készülékek kiépített állapotú, 6 évre érvényes vizsgálatát hívták így régebben. Mai megfelelője 2 évre érvényes, a kalibrálási jegyzőkönyv tachográfra vonatkozó csökkentett adattartalmú kitöltésével igazoljuk elvégzését
tachográf rendszer:
a tachográf készülék és a hozzá tartozó kiegészítők (kábel, antenna, jeladó, interfész, stb.) összessége