Hasznos információk sofőröknek, üzembentartóknak

A jelenleg típusengedéllyel rendelkező négy gyártó és készülékeik:

Tachográf hibakódok

Tekintve, hogy a hiba megállapításánál nagy segítség a tachográf által megjelentetett hibakódok jelentése, itt egy helyen találhatják meg az egyes típusok hibakódjainak leírását.

Analóg

Digitális

INTELLIC – EFAS

VDO – CONTINENTAL

A 1381-es készülékek verziószámát a következőből lehet megállapítani: az 1.3-2.2 verzió között a nyomtatófiók alján lévő típuscímke jobb alsó sarkában található (pl. a REL1.3 az 1.3 verziót jelenti). a 3.0

STONERIDGE

ACTIA

Alapvető követelmények a digitális tachográfok használatához

Alapvető követelmények a digitális tachográfok kezelésével kapcsolatban (az analóg tachográfnál meglévőeken túl):

  • adatletöltés a készülékről legalább 3 havonta,
  • adatletöltés a sofőrkártyáról legalább 28 naponta,
  • a letöltött adatok archiválása (egy évig történő megőrzése),
  • legyen bejelentkeztetve a vállalat a tachográfba,
  • a járműben legyen legalább egy tartalék nyomtatószalag.

Kérdése van?
Hívjon, vagy írja meg e-mailben!

6 + 7 =

Tel./Fax: (+36) 24/447-457
Mobil: (+36) 30/9447-457

}

NYITVATARTÁS:

Hétfő - Csütörtök: 07:30 - 16:30
Péntek: 07:30 - 15:00
Szombat - Vasárnap: ZÁRVA

Tachográf és sofőrkártya letöltés

A jogszabályban előírt tachográf memória és sofőrkártya letöltés nálunk is elvégezhető. Adott időszakra tachográf vagy sofőr tevékenység kiértékelést is tudunk készíteni.

FOGALMAK

Az utóbbi évek változásai, valamint a jobb érthetőség miatt a fontosnak tartom az alábbi fogalmak rövid meghatározását:

analóg tachográf:
papírkorongra regisztrál
1/B-s

(másképpen nevezve hagyományos) digitális tachográf: chipkártyára rögzít, a 2006. 05. 01-től 2019-06.14-ig forgalomba helyezett járművekbe ilyent kellett beépíteni

1/C-s

(másképpen nevezve SMART vagy műholdas vagy intelligens) digitális tachográf: az 1/B-s tachográfok továbbfejlesztett változata, 2019. 06. 15-től forgalomba helyezett járművekbe ilyent kell beépíteni; műhold alapú pozíció meghatározással és vezeték nélküli hibalekérdezési lehetőséggel rendelkezik

kalibrálás:

(régebben illesztés): 2 évenkénti időszakos vizsgálat, aminek mai jegyzőkönyve a különböző régebbi jegyzőkönyvek vizsgálatait és adattartalmát (illesztés+hitelesítés+vizsgálati jelentés) egy jegyzőkönyvben egyesíti

hitelesítés:

a tachográf készülékek kiépített állapotú, 6 évre érvényes vizsgálatát hívták így régebben. Mai megfelelője 2 évre érvényes, a kalibrálási jegyzőkönyv tachográfra vonatkozó csökkentett adattartalmú kitöltésével igazoljuk elvégzését

tachográf rendszer:

a tachográf készülék és a hozzá tartozó kiegészítők (kábel, antenna, jeladó, interfész, stb.) összessége