A levegős készülék közvetlenül az utastér/raktér levegőjét melegíti. A fűtőkészülék tulajdonképpen olyan, mint egy hajszárító.
Az egyik végén beszívja a hideg levegőt, a levegő a fűtőkészülék belsejében egy hőcserélő külső felén felmelegszik és a már meleg levegőt a másik végén kifújja.
Mivel a készülék általában a fűtött térben, az időjárás viszontagságaitól védett, viszonylag jól hozzáférhető helyen található, beépítése, javítása jelentősen egyszerűbb mint a vizes fűtéseké.
Lehet benzin vagy dízel üzemű. Elsősorban a haszongépjárművekben, szabadidős járművekben találhatóak meg, túlnyomó többségében gyári beépítésben. 2-5kW teljesítményhatárok közötti készülékek léteznek.
Utólagos beépítés esetén fontos, hogy a fűtési igénynek megfelelő teljesítményű kályhát válasszunk. Ezzel nagyobb komfort, hosszabb élettartam/javítási periódus érhető el. Használati módjukból következően (éjszakai fűtés, hosszú üzemidő) fontos tulajdonságuk az alacsony villamos fogyasztás.
A használattal kapcsolatos fontos szabály, hogy a már bekapcsolt készüléket legalább 15 percig működtessük, valamint fűtési idényen kívül is kapcsoljuk be havonta egyszer.
A levegős fűtőkészülék beépítési költsége nagyban függ a készülék teljesítményétől, valamint a beépítési igényektől. Pontos árat a feladat pontos ismeretében tudunk adni.