Tachográf javítás

Analóg tachográf, illetve analóg és digitális tachográf rendszer javítása

tachográf javítás

Tekintve jelentős raktárkészletünket, a javításokhoz szükséges anyagok kevés kivétellel azonnal rendelkezésre állnak, így a javításokat –leterheltségünktől függően- rövid átfutással tudjuk elvégezni.

Amikor a tachográf mint önálló egység javításáról beszélünk akkor gyakorlatilag csak az analóg (papírkorongos) készülékek javítása jöhet szóba. Digitális tachográfot néhány jelentéktelen hibától eltekintve, a (törvényi szabályzás miatti) kialakításuk következtében nem lehet javítani, meghibásodás esetén cserélni kell.

Analóg tachográf javítására általában akkor van szükség, ha az valamit nem, vagy nem megfelelően regisztrál vagy mutat. Ez sok esetben a tulajdonos / gépjárművezető számára csak a kalibráláskor kötelezően elvégzett vizsgálat során derül ki. Mivel a tachográfok javítása azok belső plombáinak megbontásával jár, a javítást és az újra plombálást csak az arra felhatalmazott, a közlekedési hatóságnál e tevékenységre regisztrált szervizek végezhetik. Sürgős esetben lehetőség van azonnali – cseredarabos – javításra. Egyébként törekszünk a javítást a lehető leggyorsabban, a megrendelők számára legkedvezőbb módon, igény szerint A-tól Z-ig elvégezni. Ha a hibás tachográf gépjárműbe építve érkezik úgy a kiszerelés, javítás és visszaszerelés után elvégezzük a kalibrálást is. Előre egyeztetett időpont esetén (a 1319-es típusú tachográf kivételével) e tevékenységek megvárhatók.

 

Az általunk javított analóg tachográf típusok

Gyártó: Siemens VDO / Kienzle
Típusok: 1318, 1319, 1324

 

Ezek közül kiemelném a 1319-es tachográf javítását, amit egyrészt már csak néhányan javítunk az országban, másrészt a javításuk 2-5 napot vesz igénybe.

Tachográf rendszerek javítása

Tachográf rendszeren a tachográfot (analóg vagy digitális) és az ahhoz tartozó rendszerelemeket (kábelezés, tápellátás, jeladó, kijelző, kiegészítő interfész, stb.) értjük. Az e rendszer bármely elemét vagy elemeit érintő javítást/cserét nevezzük a tachográf rendszer javításának. Itt ismétlem meg, hogy a digitális tachográfot mint önálló egységet javítani nem, csak cserélni lehet! A javítást minden esetben kalibrálásnak kell követnie.

Javítás esetén nagy segítség a hibajelenség ügyfél általi pontos elmondása (még jobb, ha tudja a menet közben kijelzett hibakódot/kódokat). Sok esetben nem állandóan fennálló hibáról van szó, ezért, ha a hiba nem jelentkezik az ellenőrzésünkkor, csak az ügyfél elmondására és az eltárolt hibakódokra tudunk hagyatkozni.

Ízelítőül egy, a leggyakrabban előforduló javítások közül. Az ügyfél azzal a panasszal érkezik, hogy nem mutat a sebességmérő, a tachográf hibát jelez. A javítás menete:

  • az ügyfél kikérdezése (száraz/nedves időben jelentkezik-e gyakrabban a hiba, függ-e sebességtől, stb.), emlékszik-e mutatott hibakód(ok)ra,
  • az eltárolt hibakódok kiolvasása tachográf programozó eszközzel; egyéb műszeres mérés; ha állandóan fennálló hibáról van szó, próbaút jeladó tesztkábellel,
  • amennyiben a hibamegállapítás a jeladókábel alsó szakaszának hibájára utal, annak cseréje (a jeladótól a tűzfalig),
  • majd a tachográf újrakalibrálása.

Tapasztalatunk szerint a vezetési/pihenőidőkkel kapcsolatban jelzett problémák sok esetben kezelési hibára vezethetők vissza.

Amennyiben tachográf javítással kapcsolatos kérdése/igénye van, keressen minket!

Ajánlatot kérek

6 + 10 =

Tel./Fax: +36 24 447 457

Mobil: +36 30 9447 457

H-2310 Szigetszentmiklós, Szerelő u. 7.,